tisdag 6 maj 2008

Kampen går vidare

Jag har jobbat på dagis i dag, toppen för mej. Barnen på dagis undrade var mina glasögon var, jag svarade att de var hemma. Sedan fick jag förklara för mina arbetskompisar min plan om att träna upp synen. Alla var skeptiska och kanske tycker några att jag verkar lite tokig men det gör inget. Jag vet att jag är smart. Alla IQ tester jag gjort kan väl inte ljuga...
Experimentet fortsätter.
Jag har upptäckt att jag ser mycket sämre med vänster öga så för att träna det lite extra har jag en svart sjörövarlapp över högra ögat. Jag använder den inte på dagis, bara hemma.
Men det finns nackdelar med det här. Jag har inget djupseende vilket gjorde att det var ganska svårt att se när jag lagade maten. Jag har ingen aning om jag faktiskt träffade fisken när jag saltade och pepprade rödspettan? Det smakade ganska o-salt så antagligen missade jag hela stekpannan.
Snart ska jag titta lite på TV. Det gjorde jag i går (utan glasögon) då upptäckte jag att kroppen agerar säkert mer än mimiken på skådespelare. Det har jag inte tänkt på så mycket på tidigare då jag alltid tittat på deras ansikten istället. Igår såg jag inga ansikten, allt var väldigt suddigt, det såg ut som människor med helt blanka ansikten, det påminde faktiskt om som sådana där trädockor man har när man tecknar proportioner.
Nu ska jag kolla hur det ser ut idag.

Inga kommentarer: