söndag 4 maj 2008

Vad var det?

Vips, blev jag 80 år gammal. Jag råkade flippa förbi den där gamla TV-kanalen MTV igår kväll. Egentligen har jag inte tittat på den kanalen det senaste decenniet, men jag måste säga: Vad är det för framtid vi kommer att få? vilken hemsk musik och vilka vidriga videos det blivit nu förtiden.
Jag råkade se en video med fyra flickor i bikiniliknande klädsel spy färg på varandra och överallt. Inte som en kort scen utan genom hela videon. Jag tror de hade några demon liknande masker för ansiktet också. Jag måste säga att bilden tog över hela låten. Jag har ingen aning om vad det var för musik genre det var, vilka finns det nu förtiden egentligen?
Men undertiden jag bevittnade framtidens musikvideos så undrade jag vad de ville säga med det där? vad var det för budskap? vad sjöng dom om? Var det anorexia? eller var det politiskt rött vs blått? Jag missade det totalt fast jag undrade hela tiden och hade antagligen texten i öronen.
En reklamfilm där man inte kommer ihåg vilken vara de säljer när filmen är slut kanske inte är så bra?

Inga kommentarer: