söndag 11 maj 2008

Johan Rheborg har förstört min syn


Jag har läst att svenskar aldrig tar ansvar över sina egna handlingar utan skyller ifrån sej hela tiden. Det gör ju att jag, som svensk, kan skylla på Johan Rheborg. Det är nämligen så att jag har sjuka barn hemma (inte mitt fel) och då tyckte barnen att vi skulle se på film. Eftersom jag själv är lite trött tänkte jag att vi kan ju se något som även jag själv är intresserad av.
Vi hittade "En häxa i familjen" i skåpet och i den medverkar Johan Rheborg. Den ville jag SE.
Nu när jag tränar upp min syn får jag absolut inte använda mina glasögon då jag måste börja om på ruta ett med träningen igen.
Det är som att plötsligt trycka i sej en tårta mitt i bantningskuren. Det är inget bra alltså.
Jag satt där i soffan och såg en suddig figur i TV;n. Han lät som Johan Rheborg men det var inte riktigt den upplevelse jag var ute efter. Jag kunde inte se hans mun, ögon och mimik.
HAN FICK MEJ ATT STRÄCKA MEJ EFTER MINA GLASÖGON.
Nu är det kört. Jag kände mej helt blind när jag tog av mej dom igen.
-Blind, blind, BLIND!

4 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Varför just Rheborg? Du har tjatat om honom länge nu i din blogg. Vad är det som gör just honom så unik? Jag fattar inte.

Ingela sa...

Jag fattar det inte heller...jag törs inte analysera det, då kanske magin försvinner. Men mitt intresse av honom går i vågor, jag ser inte mej själv som besatt eller störd.
Men jag misstänker att det har med humor att göra. Ja, det har med humor att göra. Brukar inte humor vara nr 1 på önskelistan hos tjejer på hur en man/pojkvän ska vara? Eller är det pengar?

Hedvig Skirgård sa...

Jag är nitton och har 4.5 i närsynthet och är dessutom astigmatisk... se fyra nyanser av brunt istället den är grym

Ingela sa...

Jag älskar "fyra nyanser av brunt", men jag tror inte mina barn uppskattar den (de är5 och 7 år gamla)
Jag är också astigmatisk men jag vet inte vad det betyder...jag måste googla på det.